سه‌شنبه، مهر ۰۹، ۱۳۸۷

به من بگو چرا

دکلن گلبریت (Declan Galbraith) خواننده اسکاتلندی در سال ۲۰۰۲در استادیوم اودیسه در بلفاست با خواندن آهنگ "بمن بگو چرا" (Tell Me Why) چشمان بسیاری را به خود خیره کرد. او در آن زمان یازده سال بیشتر نداشت و امروز هفده ساله است. آهنگ مزبور را دکلن با ده هزار کودک دیگر در استادیوم اودیسه اجرا کرد در حالیکه همزمان توسط ماهواره و رادیو ۸۰۰۰۰ کودک دیگر در مدارس سرتاسر بریتانیا بزرگترین ترانه کُر جهان را با او اجرا کردند.
برای شنیدن آهنگ روی لینک زیر کلیک کنید
"بمن بگو چرا؟"
In my dreamدر رویاهایم
Children singکودکان می خوانند
A song of love for every boy and girlترانه ای از عشق برای هر پسر و هر دخترThe sky is blueآسمان آبی است
The fields are greenمزارع سبزند
And laughter is the language of the worldو قهقهه زبان مردم دنیاستThen I wake and all I seeاما بعد از خواب برمی خیزم و آنچه که می بینم
Is a world full of people in needدنیائی است پر از مردم محرومTell me whyبمن بگو چرا؟
Does it have to be like thisآیا باید که اینگونه باشد؟
Tell me whyبمن بگو چرا؟
Is there something I have missedآیا چیزی هست که من آنرا از نظر دور داشته ام؟
Tell me whyبمن بگو چرا؟
Cause I don’t understandچون من درک نمی کنم
When so many need somebody we don’t give a helping handوقتی اینهمه انسان به کسی نیاز دارند و ما دست کمکی به آنها نمی دهیم
Tell me whyبمن بگو چرا؟Every dayهر روز
I ask myselfاز خود می پرسم
What will I have to do to be a manمن چه باید بکنم که چون یک مرد باشم؟
Do I have to stand and fightباید بایستم و بجنگم؟
To prove to everybody who I amبرای آنکه به همه ثابت کنم که من که هستم؟Is that what my life is forآیا این است هدف از زندگی من؟
To waste in a world full of warکه در دنیائی پر از جنگ زندگی خود را هدر دهم؟Tell me whyبمن بگو چرا؟
Does it have to be like thisآیا باید اینگونه باشد؟
Tell me whyبمن بگو چرا؟
Is there something I have missedچیزی هست که من آنرا از نظر دور داشته ام؟
Tell me whyبمن بگو چرا؟
Cause I don’t understandچون من درک نمی کنم
When so many need somebody we don’t give a helping handوقتی اینهمه انسان به کسی نیاز دارند و ما دست کمکی به آنها نمی دهیم
Tell me whyبمن بگو چرا؟

هیچ نظری موجود نیست: